-> DEZLEGĂRI LA BISERICĂ <-

RUGĂCIUNI PENTRU IZBĂVIREA DE FARMECE, DESCÂNTECE, DEOCHI ȘI ALTE LUCRĂRI DIAVOLEȘTI

Pacatul vrajitoriei
Cap.1: Ce este vrajitoria

Prin vrajitorie se intelege invocarea puterii diavolesti in ajutorul oamenilor, cu scopul implinirii anumitor dorinte.

VRAJITOAREA 
este femeia cazuta in pacat, care stie sa vrajeasca, adica sa faca vraji cu ajutorul diavolilor.

Diavolul devine deci stapanul persoanei care il invoca, dand impresia inselatoare ca ii este subordonat. Formele aparitiei demonice sunt nenumarate, grupandu-se, insa dupa recunoasterea senzoriala ori ca obiect divers: cuvinte, zgomote, mirosuri.

Sf. Nicodim Aghioritul spune ca vrajitoria este de mai multe feluri:

– Vrajitoria propriu-zisa, prin care se intelege chemarea diavolilor pentru a descoperi oamenilor comori ascunse, lucruri pierdute, etc.

– Ghicirea, prin care unii oameni spun cele viitoare: in semnele din palma (chiromantia) si prin alte obiecte (bobi, carti de joc, cafea, etc)

– Spiritismul, adica chemarea ajutorului diavolilor in camere obscure sau morminte. Vrajitorii pretind a chema sufletele din iad precum ghicitorii Proorocului Samuil (I Regi 28,3) pentru a afla cele viitoare sau pentru a se razbuna pe cineva.

Astazi se practica descantecul, precum stingerea carbunilor, rostirea anumitor cuvinte amestecate cu rugaciuni pentru bolnavi, care pretind ca sunt vrajiti.

– Ghitia, adica ghicirea sau vrajitoria prin lucruri sfinte, precum ghicirea cu Psaltirea sau Evanghelia numite si deschiderea pravilei, ghicirea cu obiecte bisericesti, cum ar fi resturi de vesminte clericale, cheia bisericii, cenusa din cadelnita, scrierea unor nume pe zidurile bisericii sau introducerea unor nume scrise pe hartie in candele, etc.

– Fermecatoria (farmecele) adica vrajirea unor oameni pentru a se casatori sau desparti, pentru a se imbolanavi sau a muri, pentru pierderea bunurilor.

SUNT 3 CATEGORII DE FARMECE:

1. Prima categorie prin care farmecul este raspandit direct, personal, ca o emanatie din privire, voce, atingere, saliva, miros, etc.

2. A doua categorie in care farmecul este raspandit de la un obiect influentat de practicanti(lichid, scrisori, aliment)

3. A treia categorie si cea mai periculoasa este “farmecul” alcatuit din ingrediente disparute, amestecate cu particularitati ce prevestesc confuzia si dezordinea.

– Ghicirea prin maruntaiele animalelor, numita si “iconoscopia”. Aici intra si interpretarea viselor, zodiile, ceasurile bune si cele rele, ghicirea prin membrele trupului, numite si prevestirea (tiuitul urechilor, zbatera ochiului, mancarimea palmelor)

– Baierele, prin care se intelege purtarea la mana sau la piept a unor ate sau obiecte (amulete) sau bucati de stofa colorate pentru pazirea de boli, de primejdii si de pagube, dupa ce se invoca asupra lor puterea diavoleasca.

– Chematorii de diavoli (clindonii), sunt cei ce ghicesc cele viitoare prin chemarea diavolilor. Aici se gasesc cei ce ghicesc in maruntaiele animalelor, iau mana vitelor, vrajitorii care se practica in zilele noastre.

– Astrologia, ghicirea celor viitoare dupa miscarea stelelor si a planetelor, vanturilor, norilor si a altotr fenomene ale materiei. Iata aceste feluri de vraji, trebuie sa le combatem si trebuie sa fugim de ele fiind lucrari diavolesti, care amagesc si inseala pe multi crestini spre a lor pierzanie.

PEDEPSELE PACATULUI VRAJITORIEI

Cei ce fac vraji si cei ce merg la vrajitori fac mare pacat impotriva Duhului Sfant, caci parasesc pe Dumnezeu si cer ajutor diavolilor. Renunta la Sfanta si Dumnezeiasca Biserica si intra in casele satanei. Se leapada de slujitorii lui Hristos (preotii) si se duc la slujitorii satanei (vrajitorii). Adica parasesc Harul lui Dumenzeu din Biserica si pentru interesele lor patimase, cer ajutorul vrajmasilor lui Hristos, adica diavolilor si a slujitorilor lor (vrajitorii). Se leapada de adevar si primesc minciuna si amagirile diavolesti.

Acest pacat atat de mare impotriva Duhului Sfant nu se iarta celor vinovati: “nici in veacul de acum, nici in cel ce va sa vina” dupa spusele Mantuitorului Iisus Hristos, de nu se vor pocai toata viata.

Pentru un astfel de pacat vin asupra celor vinovati care alearga la vraji tot felul de rautati si primejdii.

Mai intai mustrarea constiintei ca au lasat pe Dumnezeu si au cerut ajutorul vrajmasului lui Dumnezeu.

Apoi este oprirea de la Sfanta Impartasanie de la 7-15 si chiar 20 de ani. Cei ce cred si alearga la vraji scot din inima lor Darul lui Dumnezeu si aduc in casa si in inima lor, duhul diavolului.

Cei ce fac vraji si cred in ele se leapada de Hristos si se unesc cu diavolul ei nu se mai numesc crestini (fii ai lui Dumnezeu dupa har) ci fii ai diavolului sau apostati. Iar daca nu se spovedesc la preoti, nu-si plang pacatul acesta cu lacrimi toata viata, nu se pot mantui.

Daca mor in acest pacat nici nu se ingroapa de preot ci asemenea celor pagani si lepadati de credinta, si vor fi munciti in iad iin vecii vecilor.

PACATUL GHICIRII CU CARTI SFINTE

Vrajitorii cu carti sfinte amesteca vrajile lor cu rugaciuni, cu psalmi si alte cuvinte sfinte, adresate catre Maica Domnului si catre sfinti ca sa poata insela mai usor pe cei slabi in credinta.

“Acest fel de vraji il fac mai ales femeile cele rele, batranele si tigancile pentru a amagi pe cei slabi la minte. Cei ce ghicesc prin deschiderea Psaltirii si a altor carti sfinte, se opresc de la Sfanta Impartasanie pana la 7 ani, pentru ca Psaltirea este o carte sfanta cu multe prorociri in ea, insuflata de la Duhul Sfant, si este carte pentru rugaciune, iar nu pentru castigat bani si osanda vesnica.

CUM SE POT IZBAVI CRESTINII DE VRAJITORII SI DE FARMECELE DIAVOLESTI ?

Cel ce crede cu tarie in Dumnezeu, cel ce se roaga neincetat lui Dumenzeu si merge regulat la Sfanta Biserica nu va cere niciodata ajutor diavolilor si vrajile nu vor avea nici o putere asupra lor.

Cei ce au mers la vrajitori, la ghicitori si au cerut ajutorul lor, daca vor sa se mantuiasca, mai intai sa se spovedeasca de acest pacat si sa ceara canon. Apoi sa nu mai apeleze niciodata la vrajitori ci numai la Dumnezeu, sa participe la Sfanta Liturghie, sa se roage mult si cu lacrimi din inima. Si asa cu rabdare si credinta se vor izbavi de vraji so vor primi Duhul Sfant. Despre ceastea gasim invatatura in Sfanta Scriptura in urmatoarele locuri: Deuteronom.4.29; Psalmul 118,58; Ieremia 29,13

Cap.II
CE TREBUIE SA FACA CRESTINII PENTRU A SE IZBAVI DE VRAJI , FARMECE, DEOCHI SI ALTE LUCRARI DIAVOLESTI

In cele mai multe cazuri, vrajile farmecele si descantecele au putere asupra noastra datorita pacatelor noastre.

Pentru a birui aceste lucrari diavolesti, crestinii trebuie sa:

– posteasca in zilele de luni,miercuri si vineri iar in cele 4 posturi randuite de Biserica Ortodoxa (Postul Pastelui, Craciunului, Sfintilor Apostoli si Postul Adormirii Maicii Domnului) sa se spovedeasca, sa se impartaseasca, daca primesc dezlegare.

– daca sunt opriti de la Sfanta Impartasanie e bine sa ia Agheasma Mare de la Boboteaza pana la 14 ianuarie , in fiecare zi, inainte de a manca si dupa aceasta Anafura.
In celelalte zile ale anului, e bine inainte de masa sa ia intai Anafura si apoi Agheasma mica si sa traiasca in curatie trupeasca.

– sa participe la Sfanta Liturghie in Duminici si Sarbatori si la Sfantul Maslu.

– sa mearga in pelerinaje, la Sfintele Manastiri si sa participe la Utrenie, Acatist, Sfanta Liturghie si Sfantul Maslu.

– sa stropeasca in chipul Sfintei Cruci prin casa si in gospodarie cu Agheasma Mare (in perioada 6 ian – 14 ian) si cu Agheasma Mica in celelalte zile zicand rugaciunea: “sa invie Dumnezeu, sa se risipeasca vrajmasii Lui…”

Sa se roage zilnic si sa implineasca canonul de rugaciune: Rugaciunea de dimineata. Cinstitul Paraclis sau Acoperamantul Maicii Domnului, Rugaciunea de seara si inchinaciuni si metanii dupa canonuo dat de duhovnic.

Cei mai ravnitori si cu dragoste de Dumnezeu si pentru aproapele sa se roage la miezul noptii (Canonul de rugaciune, Utrenia si Psaltirea si sa practice rugaciunea lui Iisus).

Sa citeasca din Sfanta Scriptura si din alte carti folositoare de suflet ale Bisericii Ortodoxe.

RUGACIUNI PENTRU IZBAVIREA DE FARMECE SI VRAJI

Crestinul stand in genunchi in fata icoanelor Mantuitorului nostru Iisus Hristos, a Maicii Domnului, si a Sfantului Vasile cel Mare se inchina de 3 ori si zice:

Slava Tie, Dumnezeul nostru, slava Tie.

Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu,pentru rugaciunile Preacuratei Maicii Tale si ale Sfantului Vasile cel Mare si ale tuturor Sfintilor Tai, miluieste-ne pe noi. Amin.

Apoi: Nadejdea mea este Tatal, scaparea mea este Fiul, acoperamantul meu este Duhul Sfant, Treime Sfanta, slava Tie,

Si apoi iarasi: Slava Tie, Dumnezeul nostru, slava Tie.

Imparate ceresc, Mangaietorule, Duhul adevarului care pretutindeni esti si toate le implinesti; vistierul bunatatilor si datatorule de viata, vino si Te salasluieste intru noi si ne curateste pe noi de toata intinaciunea si mantuieste, Bunule, sufletele noastre.

Sfinte Dumnezeule, Sinte Tare, Sfinte fara de moarte, miluieste-ne pe noi (de 3 ori)

Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh.Si acum si pururea si in vecilor Amin.

Preasfanta Treime, miluieste-ne pe noi, curateste pacatele noastre, Doamne curateste pacatele noastre. Stapane iarta faradelegile noastre, Sfinte cerceteaza si vindeca neputintele noastre, pentru numele tau. Doamne miluieste( de 3 ori )

Slava… Si acum ….

Tatal nostru ….

Apoi: Pe tine te stiu folositoare si pazitoare prea tare a vietii mele, Fecioara de Dumnezeu Nascatoare, care risipesti tulburarea napastelor noastre si farmecelor asupririle diavolilor, asadar tie ma rog intotdeauna, izbaveste-ma din apasarea ne cazurilor mele (de 3 ori )

PSALMUL 139
Al lui David

1. Scoate-mă, Doamne, de la omul viclean şi de omul nedrept mă izbăveşte,
2. Care gândeau nedreptate în inimă, toată ziua îmi duceau război.
3. Ascuţit-au limba lor ca a şarpelui; venin de aspidă sub buzele lor.
4. Păzeşte-mă, Doamne, de mâna păcătosului; scoate-mă de la oamenii nedrepţi, care au gândit să împiedice paşii mei.
5. Pusu-mi-au cei mândri cursă mie şi funii; curse au întins picioarelor mele; pe cărare mi-au pus pietre de poticneală.
6. Zis-am Domnului: “Dumnezeul meu eşti Tu, ascultă, Doamne, glasul rugăciunii mele”.
7. Doamne, Doamne, puterea mântuirii mele, umbrit-ai capul meu în zi de război.
8. Să nu mă dai pe mine, Doamne, din pricina poftei mele, pe mina păcătosului; viclenit-au împotriva mea; să nu mă părăseşti, ca să nu se trufească.
9. Vârful laţului lor, osteneala buzelor lor să-i acopere pe ei!
10. Să cadă peste ei cărbuni aprinşi; în foc aruncă-i pe ei, în necazuri, pe care să nu le poată răbda.
11. Bărbatul limbut nu se va îndrepta pe pământ; pe omul nedrept răutatea îl va duce la pieire.
12. Ştiu că Domnul va face judecată celui sărac şi dreptate celor sărmani;
13. Iar drepţii vor lăuda numele Tău şi vor locui cei drepţi în faţa Ta.

PSALMUL 50
Al lui David

l. Miluieşte-mă, Dumnezeule, după mare mila Ta
2. Şi după mulţimea îndurărilor Tale, şterge fărădelegea mea.
3. Mai vârtos mă spală de fărădelegea mea şi de păcatul meu mă curăţeşte.
4. Că fărădelegea mea eu o cunosc şi păcatul meu înaintea mea este pururea.
5. Ţie unuia am greşit şi rău înaintea Ta am făcut, aşa încât drept eşti Tu întru cuvintele Tale şi biruitor când vei judeca Tu.
6. Că iată întru fărădelegi m-am zămislit şi în păcate m-a născut maica mea.
7. Că iată adevărul ai iubit; cele nearătate şi cele ascunse ale înţelepciunii Tale, mi-ai arătat mie.
8. Stropi-mă-vei cu isop şi mă voi curăţi; spăla-mă-vei şi mai vârtos decât zăpada mă voi albi.
9. Auzului meu vei da bucurie şi veselie; bucura-se-vor oasele mele cele smerite.
10. Întoarce faţa Ta de la păcatele mele şi toate fărădelegile mele şterge-le.
11. Inimă curată zideşte intru mine, Dumnezeule şi duh drept înnoieşte întru cele dinlăuntru ale mele.
12. Nu mă lepăda de la faţa Ta şi Duhul Tău cel sfânt nu-l lua de la mine.
13. Dă-mi mie bucuria mântuirii Tale şi cu duh stăpânitor mă întăreşte.
14. Învăţa-voi pe cei fără de lege căile Tale şi cei necredincioşi la Tine se vor întoarce.
15. Izbăveşte-mă de vărsarea de sânge, Dumnezeule, Dumnezeul mântuirii mele; bucura-se-va limba mea de dreptatea Ta.
16. Doamne, buzele mele vei deschide şi gura mea va vesti lauda Ta.
17. Că de ai fi voit jertfă, ţi-aş fi dat; arderile de tot nu le vei binevoi.
18. Jertfa lui Dumnezeu: duhul umilit; inima înfrântă şi smerită Dumnezeu nu o va urgisi.
19. Fă bine, Doamne, întru bună voirea Ta, Sionului, şi să se zidească zidurile Ierusalimului.
20. Atunci vei binevoi jertfa dreptăţii, prinosul şi arderile de tot; atunci vor pune pe altarul Tău viţei.