PUTEREA RUGACIUNII LUI IISUS

Printre insusirile minunate si necuprinse de minte ale numelui lui Iisus, se gaseste si puterea de a izgoni pe demoni, lucru pe care ni-L spune spune insusui Domnul Iisus Hristos. El a spus ca cei ce cred in numele Lui, demonii vor scoate (Mc 16, 17)

Demonii pot sa salasluiasca in chip simtit in om in 3 feluri :

1. Satana salasluieste in chip simtit in om, cand locuieste cu fiinta lui, in trupul omului si cand chinuieste si trupul si sufletul. In felul acesta in om se poate afla un demon sau mai multi.(Mc 5, 9). Acest fel de om este demonizat. Din sfintele Evanghelii aflam ca, Domnul nostru Iisus Hristos vindeca demonizatii. De asemenea, Sfintii Apostoli, ucenicii Domnului izgoneau pe diavoli din oameni cu numele Domnului.

2. In chip moral, satana petrece in om cand omul se face implinitorul voii diavolului. In felul acesta, “a intrat satana in Iuda (Ioan 8, 27) adica a pus stapananire pe mintea si vointa lui, s-a unit cu el in duh”.

In aceasta stare se alfa, tinand seama de gradul lor de pacatosenietoti cei ce s-au botezat in Hristos, dar s-au indepartat de el prin pacate. Astfel inteleg Sfintii Parinti intoarcerea diavolului cu alte sapte duhuri mai cumplite in templul sufletesc din care s-a indepartat Duhul Sfant prin pacatele omului. (Matei 12,43-45)

Vrajitorii pot trimite prin vraji, farmece si descantece diavoli in sufletele oamenilor pacatosi care nu merg regulat la Sfanta Biserica, nu postesc, nu se spovedesc, nu se impartasesc si nu implinesc canonul de rugaciuni si de milostenii.

Duhurile care intra in acest fel in om pot fi izgonite prin Rugaciunea lui Iisus daca vietuim in necontenita pocainta.

Sa facem aceasta nevointa care este atat de mantuitoare pentru noi. Sa ne ingrijim, sa izgonim duhurile diavolesti intrate in noi din pricina neglijentii si a pacatelor noastre prin Rugaciunea lui Iisus.

Aceasta rugaciune are puterea de a invia pe cei omorati de pacate si de a-i izgoni pe demoni(Ioan 11,25)

Rugaciunea lui Iisus, mai intai descopera prezenta demonilor in om si apoi il izgoneste.

Puterea satanei, care salasluieste in om in vremea vietii pacatoase cand aude numele Domnului Iisus Hristos chemat in rugaciune de cel ce se roaga incepe sa se clatine.

Atunci diavolul atata in om toate patimile cautand sa-l intrerupa pe crestin de la rugaciune si sa-l inspaimante.

Preacuviosul parintele nostru Ioan Proorocul arata ca lucrarea patimilor si a demonilor sunt legate intre ele caci demonii lucreaza prin mijlocul patimilor. Cand in vremea Rugaciunii lui Iisus vom simti o deosebita tulburare si fierbere a patimilor, sa nu cadem in deznadejde si tulburare din aceasta pricina. Dimpotriva, sa ne imbarbatam si sa ne pregatim pentru o nevointa mai puternica mai puternica cu Rugaciunea lui Iisus cu unii ce simtim in chip vadit ca rugaciunea a inceput sa produca in noi lucrarea care ii este proprie. Sfantul Ioan Gura de Aur spune”Pomenirea numelui Domnului nostru Iisus Hristos il atata la lupta pe diavol”.

Caci sufletul ce se sileste in Rugaciunea lui Iisus, poate dobandi totul si binele si raul. Mai intai omul va vedea raul din launtrul inimii sale apoi binele. Aceasta rugaciune il atata pe diavol si tot aceasta rugaciune il va smeri si alunga.

Aceasta rugaciune da pe fata pacatul care este in noi si tot aceasta rugaciune il poate nimici. Aceasta rugaciune va birui si smulge incetul cu incetul puterea diavolului din inima noastra.

RUGACIUNEA LUI IISUS
(METODA SFANTULUI SIMEON, NOUL TEOLOG)

In aceasta metoda, crestinul trebuie sa se concentreze si sa imta cu mintea inima si sa auda bataile ei. El isi va regla respiratia pentru ca sa sincronizeze cuvintele rugaciunii cu bataile inimii si cu ritmul respiratiei.

A) Cand se respira aerul:

­

1. La prima bataie a inimii zici sau cugeti la cuvantul: “Doamne”
2. La a doua bataie a inimii zici sau cugeti la cuvantul: “Iisuse”
3. La a treia bataie a inimii zici sau cugeti la cuvantul: “Hristoase”

B) La expirarea aerului:

4. La a patra bataie a inimii zici sau cugeti la cuvantul: “Miluieste-ma”
5. La a cincea bataie a inimii zici sau cugeti la cuvantul: “Pe mine “
6. La a sasea bataie a inimii zici sau cugeti la cuvantul: “Pacatosul”

Deci o data cu inspiratia aerului, pe 3 batai ale inimii se zice: Doamne, Iisuse Hristoase”, iar la expiratia aerului pe trei batai ale inimii se zice: “Miluieste-ma pe mine, pacatosul”.

Dupa o perioada de timp de practicare a rugaciunii, crestinul isi uneste atat de puternic inspiratia si bataile inimii cu cuvintele rugaciunii lui Iisus, sau cu gandul la ele incat nu mai este bataie de inima sau respiratie, care sa nu fie unita cu ele.

Atentie insa, ca pacatele facute, si diavolii de la Vama Imaginatiei si a Ratiunii vor cauta sa intrerupa rugaciunea.

De aceea, crestinul trebuie sa posteasca, sa mearga regulat la biserica si sa implineasca dupa putere, celelalte fapte crestine. Astfel, aceasta rugaciune neincetata devine respiratia duhovniceasca a sufletului. Aceasta sincronizare daca ar consta intr-o obisnuinta de a rosti cuvintele rugaciunii simultan cu bataile inimii si respiratia ar putea sa devina ceva mecanic. Dar accentul principal nu se pune pe cuvinte ci pe cugetarea la fiecare cuvant al rugaciunii, pana cand in faza rugaciunii mintale rostirea inceteaza ramanand numai repetarea intelesului lor cu cugetul. Aceasta repetare cu intelegere devine o obisnuinta neintrerupta. Paralel cu respiratia trupului se desfasoara ca o alta respiratie, cugetarea neintrerupta la Domnul nostru Iisus Hristos unita cu simtirea inimii.

Aceasta este rugaciunea neintrerupta a omului duhovnicesc.

Acum “numele Domnului s-a sadit in inima”, dupa cum spune Sfantul Ioan Gura de Aur, sau “inima a inghitit pe Domnul si Domnul inima” incat cele 2 au devenit una si inima nu mai poate fara ca mintea sa vad ape Domnul.

Dupa o perioada de timp, vei simti ca rugaciunea se desfasoara fara nici o constrangere, din partea noastra si se executa de minte si inima, nu numai in stare de veghe dar chiar si in somn, si de nimic nu mai este intrerupata rugaciunea, orice am face.

Abia rugaciunea mintala este cu adevarat o rugaciune neintrerupta.Daca avem un lucru de facut si rugaciunea se desfasoara in inima de la sine, lucrul merge si mai bine.

Efectele acestei rugaciuni sunt uimitoare. Dupa cateva saptamani se simte o durere in inima apoi o caldura duhovniceasca, o pace si o liniste foarte placuta, prin alungarea diavolilor din inima noastra.

RUGACIUNEA MINTII IN INIMA

In timpul acestei rugaciuni se uneste cugetarea mintii cu simturile duhovnicesti ale inimii

Puterea si capatul sufletului este mintea care desi este duhovniceasca isi are locul ei de petrecere in creier.

Tot astfel, puterea cuvantului cu toate ca este duhovniceasca, totusi isi are locul de petrecere in partea de sus a inimii care, se afla langa sanul stang al pieptului si putin mai sus de el. Rugaciunea, ca si stiinta vietii duhovnicesti se invata prin lucrare practica si nu prin insusirea vreunei teorii cu mintea .

De aceea, trebuie sa ne rugam neincetat (I Tes. 5, 17) in tot locul dar mai cu seama in Dumnezeiasca Biserica Ortodoxa, unde este prezent Dumnezeu cu Harul Sau. Camara mintii este inima. Cand vrei sa intri cu mintea in camara inimii ne spune Sfantul Ioan Scararul, ai de incuiat TREI USI (gura,ochii si urechile) si DOUA VAMI (Vama imaginatiei si Vama Ratiunii), pana ajungi cu mintea in camara inimii tale. PRIMA VAMA, unde intalneste mintea pe diavoli, care vor sa ne intrerupa rugaciunea, este VAMA IMAGINATIEI sau a inchipuirii.

In mintea omului, incepe sa se roage si sa se coboare in inima pentru a se intalni cu Mantuitorul care se afla acolo de al Sfantul Botez (Galateni 3, 27) incepe RAZBOIUL CU DIAVOLII, CU OAMENII PACATOSI SI CU PACATELE NOASTRE.

Trebuie sa ne straduim sa ne rugam neincetat in orice loc, dar mai ales in Biserica pana darul lui Dumnezeu se va pogora in sufletul nostru si va alunga pe diavoli. Daca vad diavolii ca munca noastra a trecut cu ajutorul lui Dumnezeu de VAMA IMAGINATIEI, ne asteapta la VAMA RATIUNII.

VAMA RATIUNII ESTE MAI GREA DECAT VAMA IMAGINATIEI .

Diavolii rationali care cunosc toata Biblia, asteapta in mintea noastra la poarta inimii si cauta sa ne intrerupa rugaciunea, prin nenumarate ganduri si cugetari din Sfanta Scriptura. De aceea, mintea trebuie sa se roage in inima cu o singura cugetare. “DOAMNE IISUSE HRISTOASE, MILUIESTE-MA PE MINE , PACATOSUL” si numai atat, ci sa-si miste puterea cea cea privitoare a sufletului pentru a zice aceasta rugaciune cu toata vointa prin CUVANTUL MINTAL, cel asezat inauntrul nostru. Tot asa trebuie sa luam aminte atat prin privirea noastra cea ganditoare cat si prin auzul cel ganditor la cuvintele rugaciunii si mai ales la intelesul lor. Astfel, mintea care fara raspandire se roaga in inima s, se lupta cu diavolii, care necajesc inima, iar inima infranta si smerita Dumenzeu nu o va urgisi (Psalm 50,10). Daca mintea noastra este risipita si nu ne putem ruga cu rugaciunea lui Iisus, sa citim din Psaltire si rugaciuni din Ceaslov si Acatistier, pana cand mintea se va aduna si linisti. Cantatul Stihurilor din Psaltire si raspunsurile din la Acatist, ajuta foarte mult mintea sa se adune si sa se linisteasca:

Iisuse, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma “
Bucura-te, Mireasa, pururea Fecioara! “
Lui Dumnezeu I se cuvine Slava, Cinstea si Inchinaciunea, acum si pururea si in vecilor. Amin.